Links

Bataviawerf

De Bataviawerf is een scheepswerf met bijzondere ambities: er worden schepen uit de Gouden Eeuw gereconstrueerd die belangrijk zijn geweest in onze maritieme geschiedenis.

De Æbelina

Licht en behendig snort ze door het water. De Æbelina, het eerste en enige houten skutsje dat sinds 1900 is gebouwd, is een pronkje. Massief eikenhout is van kielplaat tot luiken in sierlijke rondingen gebogen.

De Delft

Historisch schip 'De Delft' is een reconstructie van het 18e-eeuwse schip Delft. Het oorspronkelijke schip is na een felle strijd gezonken en 2 eeuwen later terug gevonden op de bodem van de Noordzee.

De Kamper Kogge

De Kamper Kogge is een reconstructie van een kogge uit de 14e eeuw. Dit schip is gebouwd naar aanleiding van de vondst van een wrak in de Flevopolders.

Expeditieschip Willem Barentsz

In de Friese zeehaven Harlingen wordt de komende jaren het schip van Willem Barentsz herbouwd, zoveel mogelijk volgens de bouwmethode van eind 16e eeuw.

Korneliske Ykes II

De palingaak is terug in Heeg. Op 4 april 2009 vond de spectaculaire tewaterlating plaats en op 18 april 2009 werd de Korneliske Ykes II onder grote belangstelling door Marije Galama gedoopt.

Loodskotter Eems No.1, Delfzijl

In 1997 ontstond het idee de haven van Delfzijl haar eigen boegbeeld te geven. Als eerbetoon aan wat de loodskotters voor Delfzijl betekend hadden, besloot men een nieuwe loodskotter te bouwen

Stad Amsterdam

De Clipper Stad Amsterdam is gebouwd op initiatief van Randstad en de gemeente Amsterdam. Het schip vaart als passagiersschip onder de Nederlandse vlag. Het heeft authentieke rechthoekige zeilen en een scherpe boeg.

Statenjacht Utrecht

Statenjacht "de Utrecht" is een nauwkeurige historische reconstructie van een 18e eeuws admiraliteitsjacht, tussen 1997 en 2003 met traditionele methoden gebouwd op basis van originele tekeningen uit 1746.

Contact opnemen

Als u contact met ons op wilt nemen kan dat via e-mail. Overige contactgegevens zijn ook beschikbaar.